Pierwsza Międzynarodowa Konferencja Big Data – rafinacja informacji – medycyna – ekonomia – media
28 maja 2021
Uczestników
Referatów
Organizatorzy
Konferencję organizowała: Uczelnia Techniczno-Handlowa w Warszawie przy współudziale Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW (Katedra Technologii Informacyjnych Mediów), Szkoły Głównej Handlowej, Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej, Narodowego Uniwersytetu Pedagogicznego w Tarnopolu i Instytutu Nauk Ekonomicznych PAN.
W konferencji uczestniczyła liczna grupa studentów kierunku Zarządzanie Big Data. Przedstawili poniższe referaty:
Katarzyna Jarzyńska Metody automatycznej ekstrakcji słów kluczowych dla języka polskiego
Daria Zając Analiza porównawcza oficjalnych wystąpień Baracka Obamy, Donalda Trumpa i Joego Bidena
Kamila Bober Analiza tekstów najpopularniejszych utworów muzycznych w okresie 2017-2020 na podstawie Spotify Charts
Katarzyna Dąbrowska Analiza stylometryczna poezji
Renata Rokicka Analiza bestsellerów książkowych na podstawie rankingów księgarni internetowej Empik oraz próba predykcji potencjalnych bestsellerów
Maria Antosiuk Analiza tweetów związanych z Covid-19
Tomasz Jedynak Analiza leadów wiadomości nt. koronawirusa z wykorzystaniem języka i środowiska R oraz danych SQL
Hanna Kazlouskaya Analiza danych szeregowych do prognozowania zanieczyszczenia powietrza za pomocą sieci neuronowych
Magdalena Marchewa Inwestowanie w rozwój najmłodszych, a ubóstwo w Polsce
Piotr Błaszczyk Analiza porównawcza newsletterów sieciówek odzieżowych; przed i podczas pandemii
Magda Bienias Analiza czynników, które miały wpływ na cenę kryptowalut w latach 2017-2019
Ernest Wiczołek Analiza recenzji gier wideo polskich producentów
Piotr Wierzbicki Analiza sentymentów PKN Orlen na podstawie wpisów z Twittera i próba korelacji z notowaniami spółki na GPW
Dariusz Tomaszuk Analiza porównawcza ocen filmów. Krytycy, widzowie i festiwale
Katarzyna Madej Profilowanie ofert książkowych na podstawie profilu czytelnika
Eryk Ciborski Wykorzystanie mediów społecznościowych w przekazie kanałów informacyjnych
Anna Burlaka i Vladyslav Trach Nastroje użytkowników w internecie a cena Bitcoina – metody Data Science i sieci neuronowe
Paulina Tańska Obraz kobiet w filmografii na podstawie zasobów IMDB